مجال اجمال

دنیا مجالی مجمل است.

مجال اجمال

دنیا مجالی مجمل است.

مجال اجمال

رنج بردن از تنهایی نشانه ی بدی است: من فقط، در جمع زجر کشیده ام.

فردریش نیچه

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

 

 

راستش بنده هم از طرف یکی از دوستان گرامی و اهل اندیشه و قلم به چالش خودتان را میشناسید؟! دعوت شدم.

شما بهتر از من میدانید که جهان امروز دوست دارد ما را در قاب های تعریف شده خلاصه و دسته بندی کند. قبل از این که ما این را بفهمیم خود غربی ها این را فهمیدند و جوانها با جنبش هایی مثل هیپی گری به آن اعتراض کردند. اگر کلیپ ترانه دیوار پینک فلوید را ندیده اید ببینید با زیرنویس.

حالا ما جوانهای ساده جهان سومی خودمان داریم همین قاب بندی را تمرین میکنیم! واقعا خنده دار است که من بگویم خودم را میشناسم و بتوانم آن را در چهار جمله (به مثابه چهار ضلع یک قاب) خلاصه کنم. نه، من اعتراف میکنم که خودم را نمیشناسم و به شما هم میگویم خیال نکنید خودتان را میشناسید. ما آفریده شده ایم که تا آخرین لحظه زندگی بین نیلوفر و قرن پی آواز طبیعت برویم یا حتی بدویم!

اگر تمرین بکنید که بیوی خوبی برای تلگرام یا اینستاگرامتان بنویسید کم کم خودتان باورتان میشود که همان هستید در صورتی که شما آن نیستید. شما چیزی هستید که باید کشفش کنید و از خودتان بسازید. با اجازه شما عرض کنم هیچ کس نمیتواند تا آخرین لحظه زندگی اش بگوید که من راز زندگی را کشف کرده ام و خودم را با دستان خودم ساخته ام چون هر انسانی ممکن است آخرین لحظه اشتباه کند. مگر معصومین علیهم الاسلام. حالا من و شما خیلی شاعرتر و حکیم تر از محمدعلی بهمنی شده ایم؟! و مسئله را حل کرده ایم؟! که گفت:

عقل یا احساس؟ حق با چیست؟ پیش از رفتن ای خوب

کاش میشد این حقیقت را بدانی یا بدانم!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هرچه داریم همین «کاش» است.

تمرین بیو نوشتن واقعا برای ما پسندیده نیست. یکهویی باورمان میشود!

نظرات (۷)

  • بانوچـه ⠀
  • سخته آدم خودش رو در چند جمله خلاصه کنه.

    پاسخ:
    بله
    سخت که هیچ
    اصلا اشتباهه

    :گل

    پاسخ:
    ممنون از دعوت شما
    ببخشید من بعضی وقتا لحنم توی مجازی الکی هی تند میشه :)
    شما محبت داشتید 🌸🙏🏻

    خواهش می‌کنم. والا خودمم قبول دارم ایشون خیلی شرایطشون عجیب غریب بود. ولی خب من هم به احترام دوستمون نوشتم و می‌دونمم دوستمون هم به احترام دوستش نوشته :)

  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • هر کس که بتونه خودش رو بشناسه واقعا خوش به حالش.

    پاسخ:
    من عرف نفسه فقد عرف ربه

    کلام گهربار حضرت امیر علیه السلام
  • کیمیا مهاجر (پرستوی عاشقِ سابق)
  • سلام

    بنظرم نوشتن ۴ جمله درباره ی خودمان به معنای ادعای شناخت خود نیست‌...

    مطلب قشنگی بود. یکی از دوستانم نوشته بود اینستاگرام امکان این را فراهم می‌کند که فرد بتواند بیو های قبلی که برای خودش نوشته بود را ببیند. من یادم نبود چه چیزهایی را به عنوان معرفی خودم می‌گذاشتم. وقتی دیدم این دو احساس به من دست داد: یکی اینکه چقدر زمان زود می‌گذرد و من در برابر گذر آن ناتوانم. در تعداد زیادی از بیوها خود را دانشجو معرفی کرده بودم، که با وجود هفت سال طول کشیدن خیلی زود گذشت. یکی هم احساس خجالت و ناراحتی کردم از اینکه سعی می‌کردم به گونه‌ای شکیل خود را به جامعه عرضه کنم. مثل یک کالا که برای خوش‌آیند خریدار جلدش را زیبا می‌کنند. به این فکر می‌کنم که اصلاً آن منِ آدم که در یک بیو بگنجد شاید خیلی وقت‌ها همان منْ باشد که وقتی می‌میرد باید بگذاردش و برود.

  • قاسم صفایی نژاد
  • گویند هر کس خود را شناخت، خدا را شناخته است.

    به راستی تا خدایی نشده‌ایم، توان شناخت خدا را داریم؟ اگر نداریم، پس توان شناخت خود را هم نداریم.

    مسیر شناخت خود همان مسیر خدایی شدن است.

    پاسخ:
    هو حق. بسیار دقیق فرمودید. صحبتهای دیشبتان در برنامه شبهای هنر هم خیلی خوب بود آقای دکتر مخصوصا مقدمه تان درباره رسانه های سطحی و رسانه های عمیق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی